http://www.ikimfm.my/

Friday, March 12, 2010

telatah anakku

Anak-anak adalah anugerah Allah yang tak ternilai.Mereka menjadi penghibur dikala kita sunyi,Merekalah menjadi tempat kita mencurah kasih sayang.

Aku selalu melihat telatah anak anakku bermain, satu hari aku terpukau dengan perihal anak kedua ku bermain.Dia suka bermain masak masak, permainan girls kan....
aku melihat dari jauh setiap pergerakan nya itu.geli hati....

Mula-mula dia mengambil periuk mainannya dan meletakkan di atas dapur mainannya, kemudian mengambil block game dijadikan sebagai bahan memasaknya, dikacau kacau bahan itu menggunakan sudu. tak sangka plak sudu tu dr dapur aku.hehehe....
Setelah selesai memasak masakannya tu, di masaknya pulak masakan lain pd bekas lain di atas dapur yg lain.setiap dapur itu disusun elok aje, tak berterabur, cerdiknya...

Tiba-tiba, di ambilnya pinggan digosoknya depan dan belakang bersebelahan dapurnya.aku terfikir, apa yg dibuatnya ni.oo rupa rupanya, dia basuh pinggan.hahaha.sebijik macam aku.

aku pun merapatinya dan bertanya "adik buat ape tu?" dengan serta merta ditutupnya muka membelakangi aku sambil terbaring pada bantal busuknya.terdengarlah suara kecil gelak tawanya mengekek ngekek di bawah tapak tangannya.malu rupanya.dia baru sedar bahawa dia diperhatikan.

Pemalu rupanya anakku yg ke dua ni.aku selalu teringat peristiwa ni....
Saper saper yang ada pengalaman macam gini, bolehla kongsi bersama....geli hati kan..

No comments:

Post a Comment


MyHotcomments.com