http://www.ikimfm.my/

Wednesday, July 8, 2009

Your Mother : Yusuf Islam

Lyrics Your Mother
Yusuf Islam
Who should I give my love to?
My respect and my honor to
Who should I pay good mind to?
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hold you
And clean you and clothes you
Who used to feed you?
And always be with you
When you were sick
Stay up all night
Holding you tight
That's right no other
Your mother (My mother)

Who should I take good care of?
Giving all my love
Who should I think most of?
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hear you
Before you could talk
Who used to hold you?
Before you could walk
And when you fell who picked you up
Clean your cut
No one but your mother
My mother

Who should I stay rigt close to?
Listen most to
Never say no to
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hug you
And buy you new clothes
Comb your hair
And blow your nose
And when you cry
Who wiped your tears?
Knows your fears
Who really cares?
My mother

Say Alhamdulillah
Thank you Allah
Thank you Allah
For my mother.

Tips on Choosing Books for Children

Creating a book collection with plenty of variety will make reading with children enjoyable and will open their eyes to new ideas about the world around them.

select books which:
-> have print large enough for children to follow along as you read
-> introduce new experiences
-> celebrate the sounds of language by using rhymes, catchy phrases, or silly sounds.
-> Have illustrations or photographs that would catch children's imagination and help them understand the text.
-> introduce children to different cultures and ways of life.
-> represent different races, genders, ages, abilities
-> Have relatioships in the story that encourage positive interactions, such as cooperation and problem solving.

Waktu terpilih berdoa

antara saat dan ketika atau waktu yg dituntut serta berkat dan makbul untuk berdoa ialah:

1.sepertiga malam atau penghujung malam hari, seperti selepas solat Tahajud.

2.antara waktu azan dan iqamat. Sabda Baginda s.a.w.:

"Doa yg dipohonkan tidak ditolak antara waktu azan dan iqamat."(Abu daud,Al-Tirmizi dan Ahmad)

3.setiap kali selepas menunaikan solat fardhu

4.sewaktu sedang sujud

5.Hari Jumaat

6.Pada bulan Ramadhan

7.Pada malam Lailatul Qadar

8.Ketika azan atau diseru untuk menunaikan solat

9.ketika turunnya hujan

Kelebihan berdoa

1. ALLAH berjanji akan memperkenankan segala pemintaan hambaNya yg baik2 serta tidak menyalahi syarat- syaratnya.Hal ini selaras firmanNya:

Dan Tuhanmu berfirman:"berdoalah kepadaKu, nescaya akanKu perkenankan bagimu." (Surah Ghafir:60)

2.Doa juga merupakan suatu ibadat.Sabda Baginda Rasulullah s.a.w. :

"Berdoa itu merupakan suatu ibadat dan Allah berfirman: Berdoalah kepadaKu, nescaya akan ku perkenankan untuk kamu." (Abu Daud Al-Tirmizi dan Ibn Majah)

3. Allah malu untuk menolak atau menghampakan permintaan hambaNya, sebagaimana sabda baginda s.a.w. :

"Sesungguhnya Tuhan kamu yang mulia, amat pemalu terhadap hambaNya apabila hambaNya mengangkat kedua belah tangannya memohon kepadaNya (berdoa) untuk menolak kedua tangannya itu dengan kosong." (Abu Daud, Al-Tirmizi dan Ibn Majah)

4. Doa yang dipanjatkan oleh hamba akan diperkenankan melalui 3 bentuk, sebagaimana sabda Baginda s.a.w. :

"Mana mana muslim yg berdoa kepada Allah dengan suatu doa dan dia tidak berdosa serta tidak memutuskan hubungan silaturrahim, melainkan diberikan oleh Allah dengan salah satu dari 3 bentuk: sama ada disegerakan apa yang dia doakan atau sebagai simpanan bekalan pada hari Akhirat ataupun diselamatkan daripada sebarang kejahatan.Para sahabat berkata: Oleh itu,kita perbanyakkan (berdoa).Baginda bersabda: Allah itu lebih bayak lagi (rahmatNya)."()al-Tirmizi dan Ahmad)

rujukan: Buku senjata rahsia orang mukmin, karangan Ustaz Ab. Latif Muda

Tuesday, July 7, 2009

Ketawa dgn keletah anak2

Melihat keletah anak2 ni buat kita ketawa , betul tak? Macam macam yg lucu dek peel nya. Teringat masa ayahnya nak pegi solat jumaat. Duk pusing kunci nak buka pintu rumah masa tu, tiba2 Damia(adik), memanggil tokwan “tokwan! Tokwan! tokwan” tp pelat budak berusia 1 thn 4 bln la. Terkejut aku di buatnya.

Tau sebab ape, sebab ayah dia pakai kopiah masa tu, ayah dia pun terkejut gak. Tokwan dia kan selalu pakai kopiah.so bl dia nampak ayahnya pakai kopiah , dia panggil tokwan la.(kelibat ayahnya pakai kopiah dari belakang, mgkn macam tokwan dia kot, kih kih kih)

Ada di masa lain lak, aku duk kemaskan mainan dia, tiba2 dia pun nak tolong lipatkan tilam yg aku bentang tu, ish ish, rajin sungguh anak aku ni.badannya yg kecil, membuat kan dia nampak comel je, berhempas pulas nak lipat tilam yg besar tu. Mgkn dia ikut kakak dia kot. Sebab kakak dia slalu mnta nak tolong, bila aku buat keje umah mcm sidai kain, lipat kain, kemaskan mainan diorg, sapu sampah, mop lantai, macam macam la kan, dia suka nak tolong. Alhamdulillah, harap2 diorg rajin sampai dah besar.

Kakak tu pun keletah dia pun leh tahan gakla, masa barney menyanyi kat kaca televisyen tu, dia menari ala ala, romeo macam dalam citer Diari romeo, kelakar tul.kih kih kih.adik tu sekadar pusing pusing badan la, dia takut jatuh kot.

Tapi kalo bermain lompat bersama sama, sama ada ngan ayah dia ataupun ngan ummi dia(aku la), kakak lompat terangkat gak kaki, tapi adik belum bleh terangkat lg, jd nampak macam dia menonggek banyak kali. Geli hati aku, jenuh gelak jer. Kih kih kih. Duk nonggek banyak kali jer.

Alahai anak anak aku ni, macam2 benda kelakar diorg buat. Hati kita pun senang. Stress pun jd hilang.kih kih kih. Mgkn semua budak2 kecik macam tu kot. Itulah harta kita paling berharga, jgnla sia sia kan.hargailah anak2 ni.

Friday, July 3, 2009

Antara pemakanan yg boleh diambil panduan

1. sekiranya memakan lobak merah berlebihan akan menyebabkan sembelit

2. jika vitamin C berlebihan boleh menyebabkan cirit birit

3. sekiranya makan pisang berlebihan, boleh menyebabkan kegemukan

4. memakan oat boleh mengurangkan kolestrol, seterusnya megelakkan penyakit jantung (elakkan saluran tersumbat dgn kolestrol)

5. Vitamin A berlebihan menyebabkan keguguran rambut

6. minyak buah keras, boleh melebatkan rambut, sekiranya rajin sapu di kepala, janggut atau misai.elakkan sapu diketiak,nanti entah apa hutan jadi kang.

7. makan langsat bg ibu yg baru melahirkan anak, nanti sakit urat, kaki ke tangan ke, perut ke.kadang2 anak dag 6-setahun pun, kalo makan langsat boleh sebabkan sakit urat.

8. asam jawa campur sedikit air dan disapu pada tengkuk boleh mengurangkan sakit tekak.boleh juga menghilangkan parut sekiranya rajin di sapu pada tempat parut tersebut.

9. minum air dalam kulit durian, boleh menyejukkan badan setelah makan durian yg banyak.(durian kan buah yg panas)

10. minum teh limau panas(guna limau nipis) boleh mengurangkan selsema.amalkan 3hari (2X dlm sehari), insyaallah, semua hingus akan keluar.

Kelebihan wudhu'



Wudhu' merupakan satu kewajipan yg perlu dilakukan untuk membolehkan solat.
Ia banyak kelebihan yg terselit.antaranya:
:- menggugurkan dosa dosa kecil selagi tidak melakukan dosa2 nesar
:- air wudhu' yg tidak disapu pada wajah, akan memberikan wajah yg berseri(oleh itu seleps wudhu' dan semasa solat jgnla dilap muka anda)
:- memberi kita kesegaran sepanjang hari(dlm lima waktu solat),walaupun kita sibuk bekerja

Pure Mediterranean Perfumes





Memperkenalkan "Pure Mediterranean Perfumes" produk terhangat pada tahun 2009 yang dicetuskan oleh Enigma Tech sebuah entiti perniagaan yang berjaya didalam bidang kecantikan. Produk ini merupakan pati minyak wangi tulen yang diimport khas bagi menepati citarasa haruman yang anda kehendaki. "Pure Mediterranean Perfumes" didatangkan secara eksklusif bagi memberikan anda alternatif untuk sentiasa diharumi dengan rumusan bau-bauan pati minyak wangi yang berkonsepkan
'Long Lasting Fragrances'.

Sebab-sebab mengapa anda harus memiliki 'Pure Mediterranean Perfumes' :-

* Produk ini dikompilasikan dengan 4 jenis haruman yang berlainan

dan disesuaikan mengikut gender sipemakai.

* Diilhamkan dari senarai minyak wangi jenama terkenal seperti Dunhill, Ralph Lauren,

Hugo Boss dan lain-lain tentunya memberikan anda kepuasan sepenuhnya.

* 'Pure Mediterranean Perfumes' tidak mempunyai alkohol dan ianya

amat sesuai bagi pengguna Muslim.

* Ianya semata-mata pati dan tiada campuran air ataupun 'White Oil'.
* Sesuai dijadikan cenderahati atau hadiah buat yang tersayang.
* Sungguh Murah!Tiada tandingan! Sekotak hanya RM28 sahaja!.

Thursday, July 2, 2009

hidupan laut yg pelik




Disember 2004 Tsunami telah melanda Phuket,Acheh,Mauritius,Beberapa tempat di timur India termasuk pulau-pulau kecilnya dan beberapa negeri disebelah utara Malaysia.Tetapi dikalangan negara terbabit yang dilanda Tsunami Acheh,Indonesia telah menerima musibah yang amat teruk.Bagi penduduk di Acheh yang masih terselamat peristiwa tersebut merupakan peristiwa yang amat dahsyat dan sukar dilupakan.

Ada cerita pelik yang mengatakan seminggu sebelum Tsunami 'menyerang' ikan-ikan banyak didapati dikawasan pantai,Nelayan tersenyum riang melihat hasil tangkapan yang banyak dan haiwan-haiwan didarat seperti kucing,lembu dan lain-lain menjauhkan diri dari kawasan pantai menuju ke tanah tinggi seakan tahu bahawa Tsunami akan melanda.

Apa yang menghairankan kita di Malaysia yang begitu bangga mengatakan kita tidak ada gunung berapi,gempa bumi dan angin puting beliung seperti yang ada dinegara lain akhirnya menerima juga kuasa Tuhan yang tiada batasannya.Benar kata perpatah melayu 'Mana ceruk didunia yang tak ditimpa hujan".Ada penduduk di Pulau-Pinang yang terselamat mengatakan air laut yang naik membadai bentuknya macam ular tedung gergasi yang macam hendak mematuk mangsanya.

Perkara diatas adalah peristiwa sebelum dan semasa Tsunami menyerang tapi ada perkara yang pelik muncul selepas Tsunami.Dikawasan pantai bekas badaian air laut beberapa ekor ikan dan hidupan laut yang pelik dan yang tak penah kita lihat terdampar disitu.Menurut ahli sains Marin ianya mungkin jenis yang hidup dilautan dalam.Tapi kalau kita perhati betul-betul rupa hidupan laut dan ikan pelik itu hampir sama dengan haiwan-haiwan laut yang hidup pada era zaman Dinosaur.Cuba lihat....

Menawan hati isteri

Bagi lelaki, adakalanya mereka sukar menelah isi hati wanita yang pernah menjadi kekasihnya dan kini muncul sebagai suri dalam hidup insan bernama suami.

Hakikatnya, mengenali hati wanita bukan payah kalau anda tahu ‘kuncinya’. Bahkan isteri bukan mendambakan yang hebat-hebat atau sesuatu yang bertaraf eksklusif semata-mata.

Cukup sekadar biasa saja, tetapi dilakukan dengan penuh keikhlasan dan rasa kasih yang mendalam oleh suami, pasti hatinya berbunga gembira.
Panduan berikut mungkin mampu menjadi amalan anda untuk isteri tercinta supaya keutuhan cinta terus bertahan lama. Jika anda mampu mendalaminya, pasti anda menjadi lelaki yang paling disanjungi isteri.
1. Telefon isteri dari tempat kerja untuk bertanya khabar, memberitahu sesuatu yang menarik atau sekadar ingin menyatakan ‘I love you’. Gunakan teknologi yang ada kini sepenuhnya. Sering menelefon atau menghantar e-mel untuk menunjukkan bahawa dia sering di hati kamu.

Bagi wanita, walaupun hanya satu ungkapan atau ayat, ia sangat berharga dan rasa begitu bahagia menerimanya.

2. Ucapkan kata-kata sayang sekurang-kurangnya dua kali sehari.

3. Tolong kemaskan katil dan bilik tidur.

4. Tolong terbalikkan stoking atau seumpamanya untuk memudahkan isteri mencuci. Tolong buang sampah tanpa disuruh.

5. Apabila keluar daerah, telefon isteri untuk memberitahu nombor telefon tempat penginapan dan memberitahu yang anda sudah selamat sampai.

6. Tunjukkan kepimpinan yang baik, suami adalah ketua rumah tangga dan pendidik.

7. Berbincang dari semasa ke semasa, jangan ketepikan pendapat isteri. Berkongsi masalah dengan mereka, sekurang-kurangnya membuatkan mereka rasa penting dalam diri anda.

8. Sentiasa kemas, anggun dan wangi sebelum tidur bersama.

9. Sokong pendapat isteri jika dia bertentangan pendapat dengan orang lain, tetapi perlulah secara rasional. Sekiranya pendapat isteri salah, betulkan.

10. Urut isteri dari semasa ke semasa.

11. Peluk dan belai isteri sekali-sekala tanpa implikasi seksual.

12. Sabar dan tenang apabila mendengar cerita serta masalah isteri.

13. Pamerkan kasih sayang apabila di khalayak ramai. Jangan abaikan isteri atau tinggalkannya jauh bila berjalan.

14. Apabila berpegang tangan, jangan biarkan tangan longlai.

15. Buatkan air minuman atau seumpamanya sekali-sekala.

16. Apabila makan di luar, jangan harapkan isteri saja yang memilih tempat untuk makan.

17. Sabar apabila isteri terlambat sedikit atau dengan tiba-tiba ingin menukar baju yang dipakai atau menukar rancangan.

18. Beri perhatian yang lebih pada isteri daripada orang lain di khalayak ramai.

19. Lebihkan isteri anda daripada anak-anak.

20. Belikan hadiah kecil dari semasa ke semasa seperti minyak wangi dan jam. Kad ucapan juga dapat mengeratkan lagi hubungan kasih sayang dengan isteri.

21. Apabila Aidilfitri tiba, jangan beri duit raya kepada anak-anak saja, tetapi beri juga kepada isteri.

22. Perempuan inginkan perhatian dan kasih sayang, terutama daripada yang disayangi. Oleh itu tunjukkan sifat keprihatinan dan kasih sayang yang tidak ternilai kepada mereka.

23. Jangan ambil mudah perkara yang amat penting bagi wanita. Wanita cukup kuat mengingati tarikh penting contohnya hari ulang tahun. Sesekali, buatlah kejutan supaya mereka rasa lebih disayangi.

24. Jangan kedekut memberi pujian kerana mereka berhak menerima pujian.

25. Wanita juga ada ego terselit di celah kelembutan mereka. Apabila mereka rasa terancam atau tercabar, lahirlah sifat marah, cemburu dan cepat merajuk.

Masalah timbul bila mereka suka memendam perasaan dan ‘meletup’ suatu hari. Tetapi sebagai lelaki, usah sama-sama meletup. Cuba selesaikan masalah dalam keadaan terkawal dan fikir secara positif misalnya, mencari punca wanita cemburu atau marah.

Wednesday, July 1, 2009

Menawan hati suami

Kebahagiaan berumahtangga merupakan impian dan harapan semua pasangan suami isteri. Bukan sahaja kebahagiaan duniawi yang dicari bahkan juga kebahagiaan akhirat sebagaimana keinginan untuk menjadikan rumahku adalah syurgaku. Bagaimanapun, ianya sekadar panduan untuk dikongsi bersama terutama bagi bakal-bakal isteri…

1. Selalu berdoa agar suami sentiasa menyayangi kita. Bila suami balik dari kerja, tegur dan sentuh suami sebelum kita membuat kerja-kerja lain.

2. Tunjukkan keprihatinan dengan bertanya secara khusus mengenai kegiatan suami sepanjang hari. ( jika suami dalam mood yang sesuai) Belajar dan berlatihlah untuk mendengar dengan baik dan bertanya dengan tepat. Jangan tergesa-gesa untuk menyelesai masalah suami. Apa yang lebih penting ialah memberi perhatian dan simpati.

3. Luangkan masa yang betul-betul “berkualiti” sekurang-kurangnya 30 minit setiap hari kepada suami.

4. Tanya ibu mertua, abang atau kakak ipar mengenai hadiah yang disukai oleh suami dan belikan hadiah tersebut sebagai cenderahati atau untuk memujuk.

5. Masak resepi ibu mertua ( kegemaran suami )sekali-sekala. Beri pujian terhadap penampilan suami.(rambut, wajah, pakaian kacak, kesederhanaan dan seumpamanya).

6. Cepat-cepat pujuk bila suami marah atau berkecil hati. Minta bantuan suami hanya jika sesuai. sesuai pada masa, tempat dan jenis profesyennya.

7. Elakkan suami dari menunggu terlalu lama terutama bila bersiap. Bila suami memberitahu yang dia akan pulang lewat, ucapkan terima kasih kerana memberitahu. (Lebih baik beritahu dari tidak beritahu langsung )

8. Bila suami meminta bantuan, buatlah dengan serta merta dengan ikhlas dan gembira dengan tidak mengungkit atau banyak komen. ( sesungguhnya Allah sangat gembira perbuatan yang demikian).

9. Ucapkan kata-kata sayang yang romantik pada suami sekurang-kurangnya 2 kali sehari. Jika kita marah, tunggu hingga sejuk. Bila sudah sejuk beritahu suami apa yang mengganggu fikiran secara sopan. Jangan sesekali salahkan suami.

10. Bila suami bercakap, beri perhatian sepenuhnya, hentikan apa jua pekerjaan yang sedang dilakukan. ( jika boleh )

11. Bila ingin memesan barang untuk dibeli oleh suami, senaraikannya di atas kertas.

12. Jangan buat suami terpaksa pergi ke kedai 2 atau 3 kali.

13. Tanya suami bila dia ingin berehat atau tidur. Peluk suami dengan penuh kasih sayang sebanyak 7 kali sehari. Telefon suami di tempat kerja hanya apabila ada perkara penting atau kecemasan sahaja. Telefonlah dengan lebih kerap apabila suami menggalakkannya.

14. Jika suami perlu menjauhkan diri sekali-sekala, tanya bila dia akan pulang. Fahamilah, dia perlu bersendirian utk berfikir. Jangan ganggu suami ketika dia sedang asyik melakukan sesuatu yg memerlukan penelitian.

15. Jika suami marah, jangan sekali-kali menjawab, hanya tunduk dan diam (walau pun kita tak bersalah ). Terangkan keadaan yang sebenar selepas dia sejuk.

16. Bila meminta bantuan suami : terangkan pada suami dengan jelas mengenai kerja kerja rumah yang perlu bantuan. Beri pilihan kerja yang disukainya. Jangan menyuruh-nyuruh dan gunakan perkataan yg sesuai dan lemah lembut.

17. Pesan kepada suami untuk menelefon rumah apabila out-station. Jangan marahi dia jika dia tidak berbuat demikian cuma terangkan akan kerisauan kita apabila tidak mendapat berita.

18. Sentiasalah kemas, anggun dan wangi sebelum tidur bersama. Sokong pendapat suami kalau pendapatnya berbeza dgn org lain.

19. Peluk dan belai suami sekali-sekala tanpa implikasi seksual. Bila keluar berkereta: Jangan ganggu suami yang sedang memandu ( walau pun ada jalan yg lebih dekat atau kita sendiri boleh memandu dgn baik.).

20. Jangan menunjuk-nunjuk yang kita tahu jalan selagi tidak dipinta berbuat demikian. Jangan berleter bila suami tersalah jalan semasa memandu. Bersangka baik apabila tersesat jalan.

21. Sabar dan tenang bila mendengar cerita atau masalah suami. Jangan tukar-tukar saluran televisyen bila menonton bersama suami. Jaga maruah suami terutama di khalayak ramai dan ikut kehendak suami diketika itu.Segala bantahan boleh dilakukan semasa berdua-duaan. Bila berpegangan tangan, peganglah sebagaimana yg disukai suami. Buatlah air minuman untuk suami tanpa diminta dan tanpa bertanya “Abang nak minum air apa?” atau ” Abang nak minum ke?” Bila makan diluar, berilah peluang pada suami untuk memilih tempat / meja mana yang disukai.

22. Tanyakan pada suami bagaimana kita perlu berkelakuan dikhalayak ramai ketika disisinya.

23. Sentiasa bersegera apabila bersiap dan jangan tiba-tiba ingin menukar baju yang dipakai.

24. Sentiasa lebihkan suami daripada anak-anak. (jika sesuai) Belikan hadiah-hadiah praktikal dari semasa-kesemasa: – tali pinggang, kasut,cermin mata hitam dan seumpamanya.

25. Beri layanan istimewa pada suami di hari-hari istimewa. Pergi ” dating” atau ” berbulan madu” sekali sekala. Jika suami melakukan kesalahan / kesilapan, jangan sesekali menempelak atau “pulangkan paku buah keras “.

26. Hantar kad ucap selamat pada hari-hari istimewa. Urut mengurut suami dari semasa ke semasa

27. Layanlah suami sepertimana kita melayannya semasa baru-baru kenal.

Kisah lucu 3 kura kura



"Pada suatu hari, ada 3 ekor kekura (kura kura) nak gi bekelah bersama sama.

Kekura pertama membawa makanan, Kekura kedua membawa minuman, sedangkan kekura ketiga tidak membawa apa-apa pun selamber jek lenggang perut.

Didalam perjalanan tiba-tiba ujan pun turun dengan lebat dan derasnya, sehingga mereka tak boleh meneruskan perjalanan.
Kemudian timbul perbualan di antara mereka.

Kekura I : "ERmmm..... salah sekor dari kita mesti balik untuk amik
payung. Siapa yang nak pegi ni?"

Kekura II dan I saling pandang memandang, dan sepakat menuding Kekura III.

Kekura III : "Tak nak ahhh. Aku jalan lambat dan nanti aku nak sampai sini lagilah terlambat. Sure nkorang akan bedal
mengkanan ni semua."

Kekura I & II : "Takk lah. Kita orang tunggu sampai nko datang."

Kekura III : "Betul??? Kalau aku lambat 1 jam?"

Kekura I & II : "Kita orang akan tetap tunggu."

Kekura III : "Kalau 3 jam ??"

Kekura I & II "Kita orang akan tetap tunggu."

Kekura III : "Kalau 1 hari ?? "

Kekura I & II : "Kita orang akan tetap tunggu."

Kekura III : "3 hari ???"

Kekura I & II :"Kita orang akan tetap tunggu."

Kekura III : "5 hari???? "

Kekura I & II : "Kita orang akan tetap tunggu."

Kekura III : "1 minggu? "

Kura I & II : ""Kita orang akan tetap tunggu."

Kekura III : "2 minggu?"

Kekura I & II : ""Kita orang akan tetap tunggu."
!!!!!!! nko pegi jek lah"

Dengan berat hati, akhirnya Kekura III pun
berangkat. Kekura I & II menunggu dengan setia. Sehari, dua hari dan
seminggu telah berlalu. Kekura III tak jugak balik balik. Setelah dua
minggu berlalu, Kekura I & II sudah tidak dapat menahan lapar.

Kekura I : "Aku dah tak tahan lapar ni . Kita makan jek lah "

Kekura II : "Aku pun dah nak pensan ni. Jom ahh kiter perabih
mengkanan ni"

Tiba-tiba Kekura III muncul dari semak-semak dan berseru " Hoii
!!!!!!!!!!!!!!! Nasib baik aku belom pegi lagi... kalau
tak sure nkorang abiskan mengkanan ni kan kan????!!!!!!!!"