http://www.ikimfm.my/

Tuesday, July 7, 2009

Ketawa dgn keletah anak2

Melihat keletah anak2 ni buat kita ketawa , betul tak? Macam macam yg lucu dek peel nya. Teringat masa ayahnya nak pegi solat jumaat. Duk pusing kunci nak buka pintu rumah masa tu, tiba2 Damia(adik), memanggil tokwan “tokwan! Tokwan! tokwan” tp pelat budak berusia 1 thn 4 bln la. Terkejut aku di buatnya.

Tau sebab ape, sebab ayah dia pakai kopiah masa tu, ayah dia pun terkejut gak. Tokwan dia kan selalu pakai kopiah.so bl dia nampak ayahnya pakai kopiah , dia panggil tokwan la.(kelibat ayahnya pakai kopiah dari belakang, mgkn macam tokwan dia kot, kih kih kih)

Ada di masa lain lak, aku duk kemaskan mainan dia, tiba2 dia pun nak tolong lipatkan tilam yg aku bentang tu, ish ish, rajin sungguh anak aku ni.badannya yg kecil, membuat kan dia nampak comel je, berhempas pulas nak lipat tilam yg besar tu. Mgkn dia ikut kakak dia kot. Sebab kakak dia slalu mnta nak tolong, bila aku buat keje umah mcm sidai kain, lipat kain, kemaskan mainan diorg, sapu sampah, mop lantai, macam macam la kan, dia suka nak tolong. Alhamdulillah, harap2 diorg rajin sampai dah besar.

Kakak tu pun keletah dia pun leh tahan gakla, masa barney menyanyi kat kaca televisyen tu, dia menari ala ala, romeo macam dalam citer Diari romeo, kelakar tul.kih kih kih.adik tu sekadar pusing pusing badan la, dia takut jatuh kot.

Tapi kalo bermain lompat bersama sama, sama ada ngan ayah dia ataupun ngan ummi dia(aku la), kakak lompat terangkat gak kaki, tapi adik belum bleh terangkat lg, jd nampak macam dia menonggek banyak kali. Geli hati aku, jenuh gelak jer. Kih kih kih. Duk nonggek banyak kali jer.

Alahai anak anak aku ni, macam2 benda kelakar diorg buat. Hati kita pun senang. Stress pun jd hilang.kih kih kih. Mgkn semua budak2 kecik macam tu kot. Itulah harta kita paling berharga, jgnla sia sia kan.hargailah anak2 ni.

No comments:

Post a Comment