http://www.ikimfm.my/

Sunday, August 2, 2009

Pengalaman perkhemahan

Perkhemahan adalah satu aktiviti kokurikulum yang mana sangatlah menyeronokkan, ditambah pula dengan modul- modul yang disediakan oleh para guru.Jelas sekali murid-murid dapat menghilangkan stress belajar.

Dengan perancangan guru-guru yang berminggu minggu merancangkan perkhemahan tersebut, aktiviti akhirnya dapat dijalankan dengan baik.namun kita tidak lupa, walaupun kita merancang, sesungguhnya Allah juga merancang, dan perancangan Allah adalah yang terbaik.

apapun, aku sangat gembira mengikuti aktiviti disekolah tersebut.macam macam pengalaman dapat di timba dan dapat juga menambahkan ilmu atau tazkirah buat diri. manusia itu kan 'insan' , iaitu sering lupa dan memerlukan peringatan.

dengan kuliah ustaz yang sungguh hidup itu, aku tidak sdikit pun mengantuk.solat dipadang yang merupakan pengalaman yang ke berapa pun, aku tak ingat.seingat aku, masa zaman sekolah pernah la, solat di padang memohon hujan pada masa jerebu dulu tu.
tapi bagusla, solat berjemaah kan beganda pahalanya dari solat bersendirian.

alhamdulilah, kesimpulannya aku enjoy dengan aktiviti ini.

No comments:

Post a Comment


MyHotcomments.com