http://www.ikimfm.my/

Thursday, June 18, 2009

Doa itu senjata orang mukmin

Setiap manusia bila ditimpa masalah je, mesti rapat kan diri dengan Allah taa'la.tapi ada gak orang yang suka menghabiskan masanya dengan kawan kawan, clubbing lah, karaoke lah, lepak lepak lah.macam macam ada.

tapi yang paling elok adalah merapatkan diri dengan Allah taa'la.cuma jganlah masa susah je ingat Tuhan bila senang lupa daratan, masyaallah, minta simpang kalau kita sudah memohon sesuatu daripada Allah, jgnlah kita cepat putus asa sebelum Allah mengkabulkan doa kita itu. seharusnya kita teruskan berdoa, Islam kan mengajar kita supaya bersabar dan istiqamah.kalau kita terus bersabar, insyaallah akan dipermudahkan oleh Nya.

Sabar itu besar maknanya, seperti ayah saya pernah berpesan pada saya. sabar itu separuh daripada iman manakala bersih itu baru sebahagian je daripada Islam, namun Islam itu bersih ye, jgn lupa.

jadi teruskanlah berdoa, jgan putus asa. kalau tak dipecahkan ruyungnya, manakan dapat sagunya.peribahasa melayu.Allah itu maha penyayang.kalaupun orang disamping kita tidak menyayangi kita atau sayang bermusim, ingatlah bahawa Allah tetap menyayangi hamba hambanya .mohonlah pertolongan daripada Allah.semoga Allah memberkati hamba hambanya yg sentiasa berusaha merapatkan diri pada Allah.

No comments:

Post a Comment


MyHotcomments.com