http://www.ikimfm.my/

Friday, August 21, 2009

Salam Ramadhan

Malam ini bermulalah semua ummat Islam, muslimin dan muslimat akan menunaikan solat terawih.mula jugalah kita semua untuk mengejutkan semua ahli keluarga untuk bangun bersahur, kerana hendak menunaikan rukun Islam ke tiga iaitu, berpuasa.

Puasa itu beerti menahan diri daripada makan minum dan perkara- perkara lain yang boleh membatalkan puasa.pada masa ini lah, ramai yang belum dapat menjaga semua anggota tubuh dan deria deria daripada perkara-perkara yang tak baik spt mengumpat, mengadu domba, fitnah, melihat sesuatu yang tidak baik, mendengar sesuatu yang tidak baik, mengambil barang orang lain tanpa memberitahu tuan empunya, dan bermacam macam lagi.

Mungkin kita kurang mengambil kisah perkara perkara itu kerana ada yang menganggap remeh perkara tersebut, sesungguhnya sebagai muslim, haruslah kita ambil berat perkara itu.

sekiranya kita belum dapat untuk mengubah diri daripada perkara2 yang tidak baik tersebut, marilah kita sama2 berubah pada bulan ramadhan yang mulia ini.jagalah aurat betul2 seperti yang digariskan Islam.hanya boleh menampakkan muka dan tapak tangan bagi wanita Islam.Bagi aurat lelaki Islam pusat sampai ke lutut.

Salam Ramadhan

1 comment:


MyHotcomments.com