http://www.ikimfm.my/

Saturday, September 29, 2012

Pengalaman memasuki peperiksaan kerajaan

Salam kawan-kawan,

hari aku selesai menduduki peperiksaan kerajaan F29, penolong pegawai teknologi maklumat. ramai betul calon-calon yang hadir. merasa diri begitu kerdil.hehehe.

best gak, aku pun tak penah lalui exam gomen ni. dari pukul 9pagi sampai pukul 12 lebih dengan 3 paper. tapi paper akhir "penaasiran personaliti" tu dahsyat soalan nya. sampai 185 soalan.masa lebih kurang sejam kot, aku pun tak ingat.

selalunya exam gomen ni PTD je, jawatan F29 pun ada gak ek examnye. mesti semua calon2 berdebar menanti result yang bakal keluar 3.11.2012 ni kan. Semoga berjaya lah kepada semua calon2 tu. aku pun debar gak nak tunggu result nye.

tapi bak kata ayah, usahlah terlalu mengharap kepada duniawi kerana ianya bersifat sementara. kejarlah akhirat, kerana andai kita mengejar akhirat, dunia akan mengikut kita. so, andai aku berjaya dalam exam ni, aku amatlah bersyukur kepada Allah. tetapi andai sebaliknya berlaku, aku redha dengan ketentuannya. Sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk diri kita.

p/s: tapi hati rasa nak la berjaya. cuma pujuk diri, jgn harap sgt.

No comments:

Post a Comment


MyHotcomments.com