http://www.ikimfm.my/

Tuesday, January 22, 2013

Paku di belakang tengkuk

Assalamualaikum,

Siapa percaya pontianak? bila pakukan kat belakang, dia boleh berkawan atau pun berkawin ngan manusia? sebenarnya saya pun tak percaya sgt.... taktau la nak kata camna... byk citer kat tv kan... kot kot la dongeng semata...tapi ada satu cerita tau.

Ayah saya, baru-baru ni, nak pegi brubat ngan org asli kat satu tmpat ni, antara kedah dan perak. org asli tu bglah segala akar kayu yang perlu direbus buat ubat utk diminum sbg ubat gout.sebelum ini, dah bermcm ubat di cuba, tp gout tak hilang. itu yg try yg ni pulak.

Masa kat umah org aslinya, dia buka satu cerita. kat kg dia yg dalam hutan tu, lebih kurang 28km utk sampai kesana dr rumahnya tu, dia ada terjumpa satu budak p'puan berumur 17thn, dia amik bw balik jdkan anak angkatnya.

Dia buat mcm anak sndiri lah, bg makan, minum, pastu ajar mengaji... tapi dalam bacaan Al-Quran... ada satu ayat dia tak boleh langsung nak baca... dan juga ayat
' aa u'zubillahi minasy syaitani rojim ' pun dia tak dapat baca.
(maknanya : aku berlindung dgn Allah drpd syaitan yg direjam)

Masa dia ajar jugak-jugak baca, p'puan ni menjerit-jerit...... diorg pun pegang dia utk tenanngkan dia. baca fatihah, lancar sekali dia baca fatihah... tp bl baca ayat dr surah Al-Qariah, dia menjerit, kat blkg tengkuk ada 3 paku kat situ... pastu dia senyum je, elok je keluar taring dari gigi-giginya. apa lagi, smua ahli keluarga terkejut besar.

Kata org asli ni, langsung dihantar lah ppuan ni balik ke kg org2 asli tersebut kerana dia bukanlah manusia, dia makhluk Allah yg lain, rsnya mak bapak dia duk jg dia, tu yg dia tak baca ayat2 Allah yg tertentu, yg mungkin membuatkan dirinya terbakar andai dibaca.

Setelah dgr ayah bercerita kisah ni, aku rs seram sejuk jugak, rupanya, wujud makhluk Allah yg ada paku di tengkuk utk berkawan ngan manusia kan....tp apa apapun, kita kena ingat Sesungguhnya hanya Allah yg maha berkuasa, tiada lain melainkan Dia sahaja.




No comments:

Post a Comment